کمپانی‌های بزرگ ، غارتگران ملت‌های دنیا

در این مطلب، روایتی از کمپانی‌های بزرگ جهانی -که تقریبا هر آنچه که ما از آنها استفاده می‌کنیم را مدیریت می‌کنند- را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.کمپانی‌های بزرگ

حدود ۴۰۰ ابَرکمپانی در دنیا وجود دارد که تقریبا نبض تمام تولیدات اصلی و حیاتی دنیا را در اختیار خود دارند. می‌توان گفت که این شرکت‌ها و صاحبان و سرمایه‌گذاران اصلی آنها، حاکمان اصلی تمام مناسبات جهانی هستند.

یکی از تاثیرات مهم انقلاب اسلامی، جلوگیری از ورود و تسلط این ۴۰۰ کمپانی به درون بازار کشور بوده است که البته بخشی از این موضوع به صورت ارادی و بخشی از آن غیرارادی و در اثر تحریم‌های ایجاد شده، بوده است.
اتفاقی که در مقیاس جهانی بیان شد را می‌توان در مقیاسی کوچکتر و در درون کشور خودمان هم مشاهده کنیم. شرکت‌هایی به مراتب کوچکتر از این غول‌های جهانی وجود دارند که رفته رفته در بسیاری از مناسبات حکمرانی و اجتماعی در حال تاثیرگذاشتن هستند.

شرکت‌های بزرگ داخلی هم دقیقا در حال طی کردن راهِ همان کمپانی‌های غول‌آسای بین المللی هستند؛ اما به خاطر قطع ارتباط میان این شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ بین المللی، امکان ایجاد حاکمیت مطلق همانند آنها را تا کنون نداشته‌اند.

در این مطلب، ارائه سید امیرحسین کمالی تقوی را با همین موضوع مشاهده می‌کنید. این برنامه یکی از بخش‌های رویداد «هجرت اشتغال» بود که در دانشگاه قم برگزار گردید.

 

 

دانلود پاورپوینت ارائه

کانال زیست شهر در ایتا

سید امیرحسین کمالی تقویمشاهده نوشته ها

او متولد تیرماه 1350 در ایالات کانزاس آمریکاست. او در رشته‌های مهندسی صنایع و متالوژی مطالعات و پژوهش کرده و در رشته MBA با گرایش مدیریتِ بازاریابی در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در سالهای 90 تا 91 فارغ التحصیل شد. او در سالهای 1372 تا 1382 مدیریت کارخانه‌ای که تولید ماشین آلات صنعتی، ریخته‌گری و قطعه‌سازی را انجام میداد، به عهده داشت. همچنین بین سالهای 1382 تا 1391 به شرکت‌های یونیلیور ایران، کارخانه گلستان، گروه صنعتی مدلّل و تولیدی شکوهیان در قالب مدیریت یا مشاوره انجام فعالیت داشت. از سال 1382 تا 1398 نیز به بیش از 300 شرکت و کسب و کارهای کوچک و بزرگ، مشاوره‌های مارکتینگ و مدیریت ارائه کرده است. از سال 1391 تا کنون با ایمان به اینکه جامعه اسلامی باید در زمینه‌های اشتغال، کشاورزی و نظام‌های توزیع، ساختارهای متناسب خود را داشته باشد، تجربیات خود را وقف تولید الگوها و دانش‌های ضمنیِ متناسب با گروه‌های علمی و فقهی با محوریت وحی نموده است. همچنین مباحثی چون طراحی واجرای الگوهای کارآفرینیِ احسان بنیان، نظام توزیع احسان بنیان، کارگاههای کوچک مقیاسِ فناورانه و کشاورزی معیشت‌محور از کارویژه‌های ایشان است. ایشان از مؤسسین اندیشکده مطالعات راهبری زیست شهر اسلامی و مؤسس و مدیرعامل شرکت خونه‌کار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *