مستند بازگشت به بهشت (روشی ابداعی در کشاورزی و باغداری)

در این مطلب، مستند زیبا و مفید «بازگشت به بهشت» (Back to Eden) را خدمت شما تقدیم می‌کنیم. آقای پل گاتچی در این مستند -که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است- روش ابداعی خود برای کشاورزی و باغداری را معرفی می‌کند.

بازگشت به بهشت

پل گاتچی (مستند بازگشت به بهشت)

در جنوب کالیفرنیا در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد. از همان کودکی به پدر خود در فعالیت‌های باغبانی و کشاورزی کمک می‌کرد و به این کار علاقه داشت.
بعد از ازدواج و سکونت در شهر لس آنجلس، از هوای آلوده و شلوغی این شهر خسته شد و به همراه همسرش تصمیم گرفتند این شهر را برای برگشت به دامان طبیعت رها کنند.
آنها در سال ۱۹۷۹ به اطراف واشنگتن مهاجرت و خانه خود را در یک مزرعه بنا کردند. اما در همان ابتدا با مشکلی اساسی رو به رو شد و آن کمبود منابع آبی در آن منطقه بود.
او ۱۷ سال تمام با سختی هرچه تمام‌تر از راه‌های دور کودهای کشاورزی را به زمین زراعی خود حمل می‌کرد و دائما در حال وجین کردن علف‌های هرز از زمین خود بود.
او می‌دانست که یک جای کار مشکل دارد و همیشه به دنبال یک راه حل برای این مشکل بود.
روزی که به جنگل‌های اطراف منزل خود رفته بود جرقه‌ی روشی نوین در کشاورزی و باغداری در ذهن او زده شد که دعوت می‌کنیم در این مستند، این روش بسیار ساده و بسیار سودمند را ملاحظه بفرمایید.

پل گاتچی مستند بازگشت به بهشت

پل حدود ۵۵ سال است که به کشاورزی و باغداری مشغول است (آمار مربوط به سال ۲۰۱۱). او پدر ۷ فرزند است و همواره برای خانواده و بستگان خود، میوه و سبزیجات تازه هدیه می‌کند.
روزهای یکشنبه هر هفته تورهای مختلفی از نقاط مختلف آمریکا برای بازدید از مزرعه پل و روش منحصر به فرد او در این کار به باغ او می‌آیند.
دعوت می‌کنیم به تماشای این مستند بسیار مفید و زیبا بنشینید.

بهنام نوذریمشاهده نوشته ها

متولد 1363 تهران تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران به پایان رساند و در کنار فعالیت های عمرانی به علت علاقه به مباحث اسلامی، دروس حوزوی را نیز دنبال میکند. هم اکنون علاوه بر مدیریت فعالیت‌های مجموعه طلبگی تا اجتهاد www.tt-ej.ir در اندیشکده زیست شهر نوین مولّد، ستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه علمیه و دفتر فرهنگستان علوم اسلامی نیز مشغول فعالیت است.

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *